tvmegara.gr
ΕΛΛΑΔΑΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΚΟΙΝΩΝΙΑΠΟΛΙΤΙΚΗ

Δημόσιες Υπηρεσίες υπό Αξιολόγηση: Η Φωνή των Πολιτών στις Υπηρεσίες της ΑΑΔΕ, ΕΦΚΑ και Δημοτικής Διοίκησης

E595fe20433df9d9571f912dfdde1bdc no watermark
Κοινοποίηση

Αξιολόγηση Υπηρεσιών Δημοσίου: Ένα Νέο Ξεκίνημα για τους Πολίτες

Σε πλήρη λειτουργία τέθηκε η πλατφόρμα αξιολόγησης κεντρικών υπηρεσιών του Δημοσίου, περιλαμβάνοντας οργανισμούς όπως η ΑΑΔΕ, ο ΕΦΚΑ, οι αστικές συγκοινωνίες, η συνταγογράφηση και οι υπηρεσίες των δήμων. Αυτή η πρωτοβουλία σκοπεύει να εντοπίσει δυσλειτουργίες στον κρατικό μηχανισμό και να προάγει τη βελτίωση των υπηρεσιών που προσφέρονται στους πολίτες.

Η συμμετοχή στην αξιολόγηση είναι ανοιχτή σε σχεδόν 5 εκατομμύρια Έλληνες πολίτες και αλλοδαπούς κατοίκους που είναι εγγεγραμμένοι στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας. Οι συμμετέχοντες θα μπορούν να συνδεθούν με τους ατομικούς τους κωδικούς Taxisnet, διασφαλίζοντας έτσι ότι οι απαντήσεις τους θα υποβληθούν μία φορά.

Η διαδικασία αξιολόγησης περιλαμβάνει:

  • Εθελοντική συμπλήρωση ψηφιακού ερωτηματολογίου μέσω της ιστοσελίδας axiologisi.ypes.gov.gr
  • Περίπου 50 ερωτήσεις
  • Αξιολόγηση 45 υπηρεσιών και φορέων

Η βαθμολογία για τις υπηρεσίες κυμαίνεται από 1 (χαμηλότερο) έως 10 (υψηλότερο).

Αναλυτική Παρουσίαση Φορέων προς Αξιολόγηση

Οι δημόσιες υπηρεσίες που θα αξιολογηθούν περιλαμβάνουν τους εξής:

  • e-ΕΦΚΑ
  • ΑΑΔΕ
  • Κτηματολόγιο
  • Πολεοδομίες
  • Υπηρεσίες Τοπικής Αυτοδιοίκησης
  • Καθαριότητα
  • Ποιότητα δρόμων
  • Δημόσιος ηλεκτροφωτισμός
  • Διαθεσιμότητα χώρων στάθμευσης
  • Παιδικές χαρές
  • Υποδομές για πολίτες με αναπηρία
  • Μέριμνα για ζώα συντροφιάς
  • Εφαρμογές gov.gr
  • Ψηφιακές υπηρεσίες (π.χ. ηλεκτρονική συνταγογράφηση)

Το ερωτηματολόγιο θα αποστέλλεται τρεις φορές ετησίως, επιτρέποντας τη συστηματική αξιολόγηση και τη συγκέντρωση δεδομένων που θα ενισχύσουν τον εντοπισμό προβλημάτων και αναποτελεσματικών διαδικασιών.

Για υπηρεσίες που παρέχονται αυτοπροσώπως, σχεδιάζεται μία συμπληρωματική μέθοδος αξιολόγησης. Μετά την εξυπηρέτηση, οι πολίτες θα λαμβάνουν ένα ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο στο κινητό τους τηλέφωνο για να αξιολογήσουν την υπηρεσία.

Ο Ρόλος των Πολιτών στην Αξιολόγηση

Ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, δήλωσε ότι σχεδόν 5 εκατομμύρια πολίτες έχουν τη δυνατότητα να αξιολογήσουν τις δημόσιες υπηρεσίες και να εκφράσουν τη γνώμη τους, με στόχο ένα κράτος πιο αποτελεσματικό και φιλικό. «Αυτό που κάνουμε είναι η μεγαλύτερη έρευνα για τις σχέσεις της πολιτείας με την κοινωνία», ανέφερε χαρακτηριστικά. Ο Πρωθυπουργός τόνισε τη σημασία της συμμετοχής των πολιτών, προκειμένου να γίνουν ουσιαστικές βελτιώσεις στις υπηρεσίες.

Ο κ. Μητσοτάκης υπογράμμισε ακόμα ότι η διαδικασία αυτή δεν είναι τιμωρητική, αλλά έχει ως στόχο την εξέλιξη και την αναγνώριση των περιοχών που χρειάζονται προσοχή.

Οδηγίες για τη Συμμετοχή στο Ερωτηματολόγιο

Η εφαρμογή της διαδικασίας είναι ιδιαίτερα φιλική προς τον χρήστη και σχεδιάστηκε από το Υπουργείο Εσωτερικών, με στόχο να προσφέρει τη δυνατότητα στους πολίτες να αξιολογούν τις δημόσιες υπηρεσίες. Ο κύριος στόχος είναι η συλλογή ποσοτικών δεδομένων σχετικά με την ικανοποίηση των πολιτών, με σκοπό τη βελτίωση της ποιότητας των προσφερόμενων υπηρεσιών.

Το ερωτηματολόγιο είναι διαθέσιμο μέσω του gov.gr και της ιστοσελίδας axiologisi.ypes.gov.gr. Θα μπορεί να συμπληρώνεται δύο φορές τον χρόνο, την Άνοιξη και το Φθινόπωρο, επιτρέποντας τη διαδικασία παρακολούθησης και αξιολόγησης της απόδοσης των υπηρεσιών. Οι πολίτες θα μπορούν να υποβάλλουν τις αξιολογήσεις τους έως τις 24 Μαΐου, με τα αποτελέσματα να αναμένονται στις αρχές Ιουνίου.

Η συμμετοχή είναι ανώνυμη, εξασφαλίζοντας μονομέρεια στην υποβολή απαντήσεων. Τα αποτελέσματα θα αναλύονται ανά φορέα και περιοχή, παρέχοντας λεπτομερή εικόνα για την ικανοποίηση των πολιτών. Η δημόσια διαχείριση αυτών των δεδομένων θα επιτρέπει τη συνεχιζόμενη βελτίωση των υπηρεσιών.

Ο υπουργός Εσωτερικών Θοδωρής Λιβάνιος ανέφερε ότι η αξιολόγηση αυτή δεν προορίζεται για την αξιολόγηση υπαλλήλων, αλλά για την αναβάθμιση των προσφερόμενων υπηρεσιών. «Αυτή η πρωτοβουλία σηματοδοτεί ένα σημαντικό βήμα προς μια δημόσια διοίκηση που είναι πιο διαφανής και αποτελεσματική», είπε ο κ. Λιβάνιος, τονίζοντας τη σημασία της συμμετοχής του πολίτη στη διαδικασία.

Ο Δημήτρης Παπαστεργίου, υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, προσέθεσε ότι η διαδικασία απαιτεί μόλις 7-8 λεπτά από το χρόνο των πολιτών και ότι θα δημιουργηθεί ξεχωριστό ερωτηματολόγιο για θέματα υγείας, προκειμένου να αξιολογηθούν οι υπηρεσίες του τομέα αυτού.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ

Ο Τραμπ τιμά την ελληνική ομογένεια στον Λευκό Οίκο για την 25η Μαρτίου: Έπαινος για την προσφορά και την σκληρή δουλειά τους στην Αμερική

user 3

Συνάντηση Τσιάρα – Κομιανού (ΕΒΙΟΦ): Επιτάχυνση διαδικασιών ΚΑΠ και στήριξη βιολογικής γεωργίας

praktiki 4

Εορταστικό ωράριο: Πως θα λειτουργήσουν τα καταστήματα σε Αθήνα και Πειραιά