Η Επίδραση της Τεχνητής Νοημοσύνης στη Γραπτή Εργασία Φοιτητών
Όταν η Τζόσλιν Λάιτζινγκερ (Jocelyn Leitzinger) κάλεσε τους φοιτητές της να μοιραστούν μια προσωπική ιστορία σχετικά με διακρίσεις, παρατήρησε ότι το θύμα στις αφηγήσεις τους ονομαζόταν συχνά Σάλι. Η καθηγήτρια του Πανεπιστημίου του Ιλινόι αναφέρει: «Ήταν ξεκάθαρο ότι επρόκειτο για ένα κοινό γυναικείο όνομα στον κόσμο των παραδειγμάτων του ChatGPT». Εντύπωση της προκάλεσε το γεγονός ότι οι φοιτητές δεν έβρισκαν την ανάγκη να γράψουν κάτι από τη δική τους ζωή.
Η Τζόσλιν Λάιτζινγκερ, που διδάσκει Εμπόριο και Κοινωνία, εκτιμά ότι περίπου το 50% των φοιτητών της έχουν χρησιμοποιήσει το ChatGPT με ανάρμοστο τρόπο κατά το τελευταίο εξάμηνο, ακόμη και σε περιπτώσεις που απαιτούνταν ηθική σκέψη για θέματα που σχετίζονται με την Τεχνητή Νοημοσύνη (AI). Η καθηγήτρια δεν εκπλήσθηκε από τα ευρήματα πρόσφατης έρευνας που δείχνει ότι οι φοιτητές που χρησιμοποιούν AI για να συντάξουν τις εργασίες τους τείνουν να έχουν λιγότερο κριτικό πνεύμα.
Η προκαταρκτική έρευνα, η οποία έχει γίνει viral στα κοινωνικά δίκτυα, συγχρονίζεται με τις ανησυχίες πολλών εκπαιδευτικών που αντιμετωπίζουν αυτήν την πρακτική. Από την δημοσίευσή της τον προηγούμενο μήνα, περισσότεροι από 3.000 εκπαιδευτικοί έχουν επικοινωνήσει με την ερευνητική ομάδα του MIT που διεξήγαγε την έρευνα, όπως αναφέρει η βασική συντάκτρια της μελέτης, Ναταλία Κοσμύνα.
Διαδικασία της Έρευνας
Η έρευνα αυτή, που αναμένεται να αξιολογηθεί, περιλάμβανε 54 φοιτητές της περιοχής της Βοστώνης οι οποίοι χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες. Κλήθηκαν να γράψουν δοκίμια σε 20 λεπτά: στη μία ομάδα, οι φοιτητές χρησιμοποίησαν το ChatGPT, στη δεύτερη μια μηχανή αναζήτησης και στην τρίτη μόνο το μυαλό τους. Κατά τη διάρκεια των συνεδρίων, οι ερευνητές κατέγραψαν την εγκεφαλική δραστηριότητα των συμμετεχόντων και δύο καθηγητές ανέλαβαν την αξιολόγηση των εργασιών τους.
Αποτελέσματα και Διαπιστώσεις
Τα αποτελέσματα της έρευνας του MIT δείχνουν ότι οι φοιτητές που χρησιμοποίησαν το ChatGPT σημείωσαν σημαντικά χαμηλότερες επιδόσεις σε σχέση με αυτούς που εργάστηκαν μόνο με τη δική τους σκέψη. Οι εγκεφαλικές εξετάσεις αποκάλυψαν ότι οι συμμετέχοντες που χρησιμοποίησαν την τεχνητή νοημοσύνη δεν εμφάνισαν τόσο συχνές συνδέσεις μεταξύ διαφόρων περιοχών του εγκεφάλου τους. Εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι πάνω από 80% των χρηστών AI δεν μπορούσαν να παραθέσουν κανένα τμήμα της εργασίας τους, ενώ μόνο το 10% των υπολοίπων ομάδων υπήρξε στη θέση να το κάνει.
Από τις παρατηρήσεις των καθηγητών που αξιολόγησαν τις εργασίες, προέκυψε ότι ήταν εύκολο να αναγνωρίσουν τις εργασίες «χωρίς ψυχή» που είχαν συνταχθεί μέσω της AI. Αν και η γραμματική και το συντακτικό ήταν κατά κανόνα σωστά, οι εργασίες αυτές παρουσίαζαν έλλειψη δημιουργικότητας, προσωπικότητας και εις βάθος σκέψης.
Η Ναταλία Κοσμύνα, επικεφαλής της έρευνας, δήλωσε ότι η τέταρτη συνεδρία, όπου φοιτητές που δεν είχαν προηγουμένως χρησιμοποιήσει το ChatGPT κλήθηκαν να το δοκιμάσουν, αποκάλυψε ακόμα υψηλότερη νευρωνική συνδεσιμότητα.
Αντιλήψεις حول την Τεχνητή Νοημοσύνη
Η Τζόσλιν Λάιτζινγκερ εκφράζει ανησυχία ότι οι φοιτητές δεν χρειάζεται να διαθέτουν καμία βασική γνώση προτού χρησιμοποιήσουν την Τεχνητή Νοημοσύνη, ακυρώνοντας έτσι σημαντικά βήματα της μαθησιακής διαδικασίας. Το πρόβλημα ξεπερνά τους τομείς της εκπαίδευσης, καθώς οι επιστημονικές επιθεωρήσεις δυσκολεύονται να διαχειριστούν τη ροή των άρθρων που προέρχονται από AI. Ο εκδοτικός τομέας επίσης βρίσκεται σε ανησυχία τη στιγμή που μία start-up σχεδιάζει να εκδίδει 8.000 βιβλία το χρόνο, όλα δημιουργημένα από AI.
«Το γράψιμο είναι σκέψη· η σκέψη είναι γράψιμο. Αν καταργήσουμε αυτή τη διαδικασία, τι μένει από τη σκέψη;» αναρωτιέται η καθηγήτρια του Πανεπιστημίου του Ιλινόι, υποδεικνύοντας τις κοινωνικές και εκπαιδευτικές προεκτάσεις της τεχνητής νοημοσύνης.